טיפולי רפואה משלימה לחולים אונקולוגים - מכבי טבעי

נכתב בשיתוף אורלי טלמור ראש תחום אונקולוגיה וצמחי מרפא במכבי טבעי

רפואה אינטגרטיבית לחולים אונקולוגיים

מכבי טבעי גאה להיות חלק ממערך הרפואה האינטגרטיבית בטיפול בחולים אונקולוגים.

המערך החשוב מאפשר למטפלות ומטפלי מכבי טבעי להעניק תמיכה חיונית למטופלים, והקלה בתסמינים שונים בעקבות המחלה ותוך כדי הטיפולים.

אורלי טלמור, ראש תחום אונקולוגיה במכבי טבעי מציינת כי: ״המציאות בה אנו חיים דורשת יותר אפשרויות טיפול, שייתנו מענה לכל היבטי הבריאות, טיפול שיעשה שימוש בכל עולמות הידע הקיימים וייתן מענה מיטבי מקיף לצרכי המטופל.״

רפואה אינטגרטיבית לחולים אונקולוגים

המסע של החולה האונקולוגי הוא מסע פיזי, ריגשי ונפשי מורכב, המתאפיין בתנודות ושינויים רבים. מערך הרפואה האינטגרטיבית מאפשר לשלב את היתרונות משני העולמות, הרפואה הקונבנציונלית והרפואה המשלימה, וכך לקבל טיפול שלם, המתייחס לכל רבדי האדם, כולל איכות החיים הכללית של המטופל.

במסגרת הרפואה האינטגרטיבית נגלה ערך נוסף וחשוב, האקטיביות של המטופל.

אם בתזונה, בתרגולי מיינדפולנס או צ׳י קונג ותרגולי תנועה אחרים, המעורבות של המטופל, שעושה עבור עצמו, היא ערך מעצים וחיוני לתחושה טובה, לתחושת שותפות עם הרופאים והמטפלים, ולהחזרת תחושת שליטה (לפחות חלקית) בחיים.

תופעות לוואי נפוצות בטיפולים אונקולוגים

במהלך הטיפולים האונקולוגים, עלולות להופיע תופעות לוואי פיזיות שונות, ביניהן:

עייפות, חולשה, תחושת נימול, כאבים בגפיים, בעיות שינה, כיבים ויובש בפה, שלשול, עצירות, כאבי בטן, הקאות, חוסר תיאבון ועוד.

גם הרובד הנפשי והריגשי יתנו אותותיהם, באופן מובן, עם חרדה, פחד, אשמה, עצב מתח ולחץ ועוד.

אלו יכולים להעצים את הקושי הפיזי.

אפשרויות הטיפול בחולים אונקולוגיים במכבי טבעי

מכבי טבעי מציעה טיפולים מגוונים ברפואה משלימה, שיוכלו להעניק תמיכה במטופלים, פיזית, רגשית ונפשית.

אורלי טלמור מציינת את השילוב של דיקור ונטורופתיה, שמעניק מענה מועיל במצבים של גלי חום, מצבים של נימול וכאב ממקור עצבי וירידה בתחושה בכפות הידיים ו/או הרגליים, עייפות, תסמינים במערכת העיכול כגון אפטות ויובש בפה, צרבת, בחילה, שלשול, עצירות ועוד.

הנטורופתיה תהיה כלי חשוב בתמיכה במטופלים אונקולוגים, מתוך ההבנה שיש להתאים את התזונה בצורה אינדיבידואלית. העבודה עם צמחי מרפא, תוספי תזונה, ותזונה, לוקחת בחשבון את המצב הכולל של המטופלים, ועל כן ההתאמה האישית חשובה ומשמעותית.

דיקור סיני נעשה תוך שימוש במחטים עדינות, דקות, סטריליות וחד פעמיות. הנקודות לדיקור נבחרות על ידי המטפל על בסיס האבחנה הטיפולית, ונעשית על פי הרפואה הסינית והאסכולות הנובעות ממנה (כגון דיקור יפני ועוד).

תרגול מיינדפולנס מסייע להתמודד בצורה טוב יותר עם כאב, מתח וחרדה. התרגול עוזר לאמן את התודעה בהתמודדות טובה יותר עם המציאות המורכבת של החולה האונקולוגי, וזאת באמצעות לימוד ותרגול טכניקות שונות של דמיון מודרך, מדיטציה ונשימה.

שיאצו היא שיטת מגע שפותחה ביפן על בסיס עקרונות הרפואה הסינית. בשיאצו ישנו דגש על מצב האנרגיה (צ׳י) הזורמת בין חלקי השלד השונים ולאורך מערכות השרירים במסלולי זרימת האנרגיה, ששמם מרידיאנים. הטיפול מסייע לאיזון הצ׳י במרידיאנים ובאיברים השונים, וכך מעניק תמיכה בחולים.

רפלקסולוגיה משקפת את כלל מערכות הגוף בכפות הרגליים. העיסוי העדין בכפות הרגליים מסייע לשחרור אנדורפינים (הורמונים טבעיים הקיימים בגוף, המסייעים בשיכוך כאבים ושיפור מצב הרוח), ובכך תומך באיזון הרגשי.

לסיכום, מטרת הטיפול האינטגרטיבי במכבי טבעי היא לתת מענה למגוון תופעות הלוואי האופייניות לטיפולים במחלת הסרטן ולשפר את מוכנות המטופלים לטיפולים הקונבנציונליים. גם לאחר סיום המחלה יכולים הטיפולים לסייע רבות בחיזוק מערכות הגוף השונות, ובהפחתת לחץ מתח וחרדה.

כדי לקבל טיפול אינטגרטיבי אונקולוגי ממטפלי מכבי טבעי:

מטופלים אונקולוגים פונים למתאמת מחלות קשות במכבי או למתאמת שירות במרפאות מכבי טבעי בטלפון 6395*.

מטופלי בית החולים אסותא יוצרים קשר דרך מספר הטלפון: 052-649-2238 משאירים את הפרטים בהודעת ווטסאפ ומתאמת חוזרת אליהם.