תוכן ראשי

רגע לפני הטיסה: איך נימנע מהתקררות בחופשה?

רגע לפני הטיסה: איך נימנע מהתקררות בחופשה?

ד"ר עדי צוונג גונן

כבר שנה שלמה שאנחנו מתכננים את חופשת הקיץ לחו"ל עד הפרט האחרון וכשסוף סוף היא הגיעה, חטפנו צינון והתקררות. למה זה קורה ואיך אפשר למנוע את זה? ריכזנו לכם טיפים חשובים שיעזרו לכם להגיע לחופשה בריאים ומלאי אנרגיות 

מה מביא אותנו למצבי התקררות לפני/בזמן החופשה?

• סטרס – רובנו מגיעים לחופשת הקיץ בחו"ל אחר עבודה מאומצת, ולחץ להשאיר "שולחן נקי", כדי להקל על מי שנשאר בעבודה וכדי להפחית מהעומס שייפול עלינו כשנשוב מהחופשה.
הסטרס שמתלווה לכך מחליש את מערכת החיסון וחושף אותנו לשלל מחוללי מחלות כגון וירוסים.
• חוסר באוויר נקי – הטיסה עצמה מלווה בחשיפה למספר רב של וירוסים בשל מערכת האוורור הסגורה של המטוס.
• הבדלי טמפרטורה – המעברים בין המזגן הקר במטוס ובשדה התעופה לחום בחוץ, עלולים לגרום להתקררות.
• ועוד קצת סטרס... לאלו מאתנו שטסים במחצית השנייה של אוגוסט, כשאוזלות לנו כל המסגרות לילדים, האחריות להוות צוות בידור בכל דקה מהיממה, לדאוג שכולם יסתדרו, לדאוג לאוכל וכו' – מגבירה מאוד את מידת המתח והסטרס.

איך הרפואה המשלימה יכולה לעזור? 


• צמחי מרפא – לפני החופשה מומלץ להתחיל ליטול פורמולת צמחים לתמיכה והרגעה של מערכת החיסון*.

• הרגעת מתחים – אפשר להצטרף לסדנת מיינדפולנס, שתסייע באימוץ כלים להרגעת מתחים והחזרת השליטה על חיינו, שניתן לתרגל בעצמנו בכל זמן נתון.

• שמירה על מערכת החיסון – דאגו לתחזוקה תמידית ולחיזוק של מערכת החיסון.

• שריון תורים – במידה ואתם כבר מטופלים ברפואה משלימה ואינטגרטיבית, קבעו תורים לפני ואחרי הטיסה.


*בהתאם לייעוץ המטפל